SEO auditas, savo ir konkurentų svetainių analizė

SEO auditas nėra tik rinkodaros strategija. Skirtingai nuo tradicinio audito, prieš pradedant teikti svetaines optimizavimo paslaugas ar kitaip optimizuojant internetinę svetainė yra būtinas tyrimas, kurio rezultatas – aukso vertės išvados, padėsiančios pamatyti svetainės problemines sritis, labiausiai lankytojus dominančius puslapius, bei būdus padidinti bendrus potencialių klientų ir klientų srautus. SEO auditą naudinga atlikti ne tik projekto pradžioje, tačiau ir pastebėjus sumažėjusį vartotojų aktyvumą. Kita vertus, periodiškai atliekamas auditas padeda užkirsti kelią galimiems svetainės arba rinkodaros nesklandumams.

Svetainių audito strategija

Yra daug tikslų, kurių galima pasiekti SEO audito pagalba. Nepaisant to, kad dažniausiai jis atliekamas norint pagerinti reitingus paieškos sistemose, auditas padeda atskleisti konkurentų naudojamas SEO strategijas, raktinius žodžius, išgryninti savo projekto stipriąsias puses. Taip pat Jūs galite gauti informacijos apie projekto technines klaidas ir vėliau pagerinti svetainės techninius aspektus. Kitaip tariant, SEO auditas – tai įvairių verslui svarbių veiksnių vertinimas.

SEO auditas atliekamas lyg pjūviais po gabalėlį narstant svetainę, pagal iš anksto nustatytus kriterijus. Auditorius turi atlikti šiuos veiksmus:

  • Techninė svetainės analizė;
  • Puslapių analizė;
  • Turinio vertinimas;
  • Svetainės ar internetinio projekto navigacijos (valdymo) analizė;
  • Konkurentų internetinių svetainių analizė ir raktinių žodžių arba frazių tyrimas;

 

Techninė svetainės analizė

Techninės svetainės dalies tyrimo nemažą dalį sudaro programinio kodo vertinimas, svetainės veikimo greitis, patalpintų failų plėtiniai. Visgi, didžiausias dėmesys skiriamas svetainės ar internetinio projekto prieinamumo analizei ir patogumui. Tai reiškia, kad svetainę vartotojas galėtų surasti, naudodamas paieškos sistemas, o taip pat, tiriama, ar svetainė jam patogi naudoti.

Tyrimas atliekamas specialių programų pagalba. Kartais pasitaiko, kad šio audito pakanka svetainės lankomumui padidinti, nes iki tyrimo svetainę administravęs žmogus, tiesiog, buvo netyčia užblokavęs (ar išjungęs) – Google paieškos sistemai nepasiekiamus tam tikrus puslapius. Pašalinus šią kliūtį reikalai susitvarko.

SEO audito metu vertinamas svetainės puslapių krovimo greitis. Juk jeigu puslapis kraunasi ilgiau nei keletą sekundžių ar dar ilgiau, lankytojas negalės patogiai naudotis svetaine ir galiausiai paliks Jūsų svetainę, neabejoju jog ras ir kitų ne ką prastesnių, tačiau žymiai greičiau veikiančių svetainių.

Pastaraisiais metais vertinama svetainių ir internetinių projektų pritaikymas mobiliesiams įrenginiams. Panašu, kad ateityje ši tyrimo dalis suaktyvės, nes ateitis priklauso tik mobiliesiems įrenginiams.

Turinio auditas

Jeigu vartotojas neras patikimos ir įdomiai pateiktos informacijos, jis jos ieškos alternatyvioje svetainėje. Todėl SEO audito tikslas įvertinti turinio unikalumą ir išskirtinumą. Tuo pačiu visada tekstuose reikia išlaikyti ir tam tikras paieškos varikliams pritaikytas taisykles.

Kita vertus, Google robotai dirba sistemingai – iš svetainės į svetainę ir iš puslapio į puslapį. Todėl tikimybė, kad robotai greitai indeksuos svetainę išauga su turinio kiekiu. Tam pasitarnauja interneto dienoraščiai ar nuolat pildomas „Naujienų” puslapis. Tačiau, tai yra sudėtingesnė užduotis, nei atrodo. Vartotojui patrauklus turinys gimsta iš kliento pažinimo. Norint pažinti potencialų klientą reikia ne tik suprasti verslo procesus, rinkodaros ar viešųjų ryšių principus, tačiau ir analizuoti konkurentų naudojamus metodus, rinkodarą.

Konkurentų svetainių analizė

SEO audito metu analizuojamos konkurentų svetainės, o taip pat kokiais raktiniais žodžiais jie jas optimizuoja. Kodėl svarbu atlikti šį tyrimus? Juk SEO pasaulyje raktinių frazių ir žodžių analizė ir konkurentų analizė yra beveik sinonimai.

Žinant kaip save pozicionuoja konkurentai lengva sudaryti strategiją, kurioje išskirsime svetainės ar projekto unikalumą. Net ir dvi ta pačia veikla užsiimančios įmonės gali vartotojui pasiūlyti skirtingas vertes (tarkim, greitą pristatymą, konkurencingą kainą, dovanas, paslaugų paketą ir t.t.). Statydami strategiją ant šių sukuriamų verčių įgysite milžinišką konkurencinį pranašumą.

Žinodami raktinių žodžių konkurencingumą ir kokiomis raktinėmis frazėmis svetainę ar projektą optimizavo konkurentai galėsime priimti savalaikius ir teisingus sprendimus.

Svetainė turi dirbti ir vartotojui, ir Google robotams. SEO audito išvados ir rekomendacijos nurodo kelią – strategiją, kurios laikantis galima tai pasiekti. Audito svoris verslui tik pabrėžia jį atliekančių profesionalų dalyvavimo šiame procese svarbą. Šiandien, internete plinta straipsniai ir tekstai apie galimybę pačiam atlikti svetainės SEO auditą, naudojantis kelių programų pagalba. Tačiau, pabandžius paaiškėja, kad nėra viskas taip paprasta, kaip pasirodė. Galiausiai, toks SEO auditas, pareikalavęs milžiniškų asmeninių pastangų ir finansinių investicijų, neduoda laukto rezultato, o su menkutėmis išvadomis, nežinote kur judėti toliau (internete plintantys rašiniai ties, šia vieta, pasibaigia). Todėl patirtis vis iš naujo patvirtina, kad neverta palikti visų darbų ir atsitraukti nuo savo tiesioginio verslo dėl svetainės SEO audito. Tą darbą už Jus padarysime mes.

 

Jau esamoms ir vienaip ar kitaip veikiančioms svetainėms, prieš pradedant bet kokius pakeitimus ir tolimesnius plėtojimo darbus, būtinas atlikti SEO auditas. Tai parodys kaip svetainė yra sutvarkyta atsižvelgiant į geros praktikos SEO reikalavimus. Tai netrunka ilgai, pirminis auditas gali būti atliekamas pasinaudojant automatinėmis svetainių tikrinimo sistemomis, gilesnis SEO auditas gali užtrukti ir ilgiau, priklausomai kiek puslapių, kokio ilgio tekstai, papildomi failai publikuojami svetainėje. Nuodugnus SEO auditas yra atliekamas pasitelkiant automatizuotas tikrinimo sistemas ir rankiniu būdu peržvelgiant pasirinktus svetainės puslapius, nes automatizuotos sistemos ne visada gali suprasti svetainės prasmę ir tikslą, tad kartais jų patikrinimai nėra visiškai tikslūs.

Nemokamas SEO auditas

SEO auditasVisiems savo potencialiems klientams teikiame nemokamą pirminį svetainės SEO auditą. Tai nieko neįpareigojanti nemokama paslauga, kurios metu su Jumis pabendrausime apie Jūsų svetainės būklę ir galimybes ją tobulinti ir optimizuoti. Jei matysime kad visai neblogai abiems pusėms sekasi komunikuoti, pasiūlysime pasinaudoti mūsų optimizavimo paslaugomis ir pagal iš anksto aptartus reikalavimus pruošime Jūsų svetainė paieškos sistemoms.