Internetinis remarketingas

Internetinė rinkodara statoma ant paprastos logikos pamato: į svetainę pavyko nukreipti vartotoją, jis susidomėjo paslauga arba preke ir ją nupirko. Tačiau realybėje vartotojai elgiasi kiek kitaip. Dažniausiai, jie ieško, svarsto ir nagrinėja pasiūlymus, vėliau gali net pasimesti informacijos sraute ir pamiršti kelią iki svetainės, kurioje lankėsi prieš pusdienį. Tokiais momentais į pagalbą ateina remarketingas (dar vadinamas „retargeting’u“) – tai pakartotinės rinkodaros procesas. Jo dėka galima Jūsų svetainėje bent kartą apsilankiusius klientus rasti kitame internetinių platybių pakraštyje ir Jiems parodyti su Jūsų puslapiu susijusią reklamą.

Tokiu būdu pakviestas ir sudomintas klientas yra linkęs pabaigti dėl svarių priežasčių anksčiau nutrauktą pirkimo procesą. Todėl remarketingo dėka laimi visi: reklamos žiūrovas ir svetainės savininkas, bei reklamos sistema.

Kaip veikia remarketingas internete

Kaip veikia remarketingas Google paieškos sistemoje?

Net jeigu reklamuojatės Google paieškos sistemoje turėtumėte sukurti remarketingo komunikacijos strategiją ir priemones. Strategija turėtų būti pastatyta ant trijų atsakymų į kertinius klausimus:

  • Kaip vystosi bendravimas su lankytojais, kurie jau buvo apsilankę svetainėje?
  • Kokiu būdu viliosite sugrįžti svetainės lankytojus?
  • Koks šių veiksmų tikslas?

Kita vertus, dažnai specialistai primena, kad reklamuojantis su Adwords Google paieškos sistemoje tereikia pridėti specialų remarketingo kodą, kurio pagalba Jūsų svetainės programiniame kode atsiranda papildoma linksmai skambanti programa „sausainėliai“ (angl. cookies).

Įsivaizduokime, kad pas Jus apsilanko vartotojas, kurį paieškos sistema dėka aukščiau išvardintų programų prisimins ir sies su Jūsų svetaine. Visa tai vyks nepaisant to į kokį kitą domeną jis nuklys (nebent jeigu kita svetainė nenaudoja Google AdSense, bet tai mažai tikėtina). Ką tuomet daro draugiškoji vartotojui Google? Pirmiausiai bando vartotojui parodyti Jūsų svetainės reklamą, kaip jam aktualaus produkto ir paslaugos pasiūlymą.

Remarketingas yra galingas interneto rinkodaros metodas, nes jo dėka galite palaikyti ryšį su savo tiksline auditorija, net jiems palikus svetainę. Kita vertus, net jeigu lankytojas nesugrįš jis ir kitose svetainėse matys Jūsų įmonės logotipą ir prekės ar paslaugos prekinį ženklą. Galima teigti, kad  karts nuo karto internete pasirodantis Jūsų įmonės logotipas didins Jūsų žinomumą ir kliento pasitikėjimą.

Biudžeto planavimas

Biudžetas ir reklamai skirtos investicijos yra svarbus veiksnys, dažnai tampantis lemiančiu, kuomet reikia rinktis reklamos metodus ir platformas. Google pakartotinės rinkodaros išlaidų suma priklauso nuo kampanijų skaičiaus ir jų apibrėžtumo. Jeigu norite sumažinti išlaidas rinkitės tikslines remarketingo kampanijas. Taip pat atsisakykite idėjos rizikuoti ir žaisti žaidimą „bandau – darau”.

Pakartotinės rinkodaros profesionalas gali padėti sumažinti reklamai skirtų lėšų dalį perpus, išnaudodamas konversijos filtravimo, periodiškumo ribų nustatymo ir kitas paslaugas. Specialistas pasirūpins ir pakartotinės rinkodaros formų įvairove. Tarkim, Jūs turite galimybę vaizdinės reklamos tinkle sukurti vaizdo, teksto ir raiškiosios medijos skelbimus, bei naudoti nemokamus banerius.

Verta prisiminti ir tai, kad reklamos sistema uždirba pajamas tik nuo kliento tikslingo Jūsų svetainės nuorodos paspaudimo.

Remarketingas – efektyvi reklamos forma

Pakartotinė reklama yra efektyvi reklamos forma, kurios stiprioji pusė – galimybė nukreipti remarketingą tikslinio vartotojo link.

Jūs kaip ir su Google Adwords arba SEO sukuriate ryšį su žmogumi, ieškančiu Jūsų prekių arba paslaugų. Ryšys atsiranda per vedamus Jums abiems aktualius raktinius žodžius. Taip pat ši reklamos forma leidžia nustatyti amžiaus, lyties ir kitus demografinius kriterijus, kuriais galite apibrėžti savo tikslinę auditoriją ir tokiu būdu sumažinti remarketingui skirtą investicijų dalį.

Reklama keliais kanalais

Kita vertus, pirmą kartą į svetainę lankytojas ateina įprastais kanalais – paieškos sistemos, svetainės optimizavimas (SEO), socialiniai tinklai, tokie kaip Facebook, Twitter ar vaizdo peržiūrų platforma YouTube. Tad remarketingas suveiks visu šimtu procentų tik jeigu bus naudojamas kartu su kitais reklamos kanalais. Tiksli kombinacija priklauso nuo vartotojų mėgstamos erdvės.

Vartotojas renkasi

Reiktų nepamiršti, kad vartotojai turi galimybę pasirinkti, kuriuos nori matyti pakartotinės rinkodaros skelbimus, o kurių ne. Taip pat Jų pasirinkimui ir norams palikta galimybė koreguoti skelbimų nustatymus naudojant AdChoices programos variantą. Todėl remarketingas tampa ta sritimi apie kurią negalima nusimanyti tik dalinai. Ruošiant kampanijos strategiją būtinai konsultuokitės su specialistais, kurie žino daug kontekstinės informacijos ir gali įvertinti individualius įmonės bei jos santykio su vartotojais aspektus.