Interneto svetainių kūrimas

Dažnai girdime, kad įmonės interneto svetainė yra lyg jos vizitinė kortelė, tačiau aš tam prieštaraučiau. Verslui net nedidelė svetainė gali tapti nauja,  bendravimo su klientais, erdve.  Taip pat tai puiki terpė saviraiškai. Svetainė gali atlikti ir skelbimų lentos funkciją. Vizitinės kortelės nukeliauja tiesiai į stalčių ir yra prisimenamos, tik iškilus problemoms ar profesiniams klausimams, o svetainė yra pirmas žingsnis tolimesnės internetinės rinkodaros link. Tačiau, norint išsiskirti iš 340 tūkst. kiekvieną dieną perskaitomų puslapių internete (ir apie 50 mln. unikalių puslapių per mėnesį) reikia žinoti kelias taisykles.

Internetiniu svetainių kūrimas Vilniuje

 

Domeno adresas

Jei planuojate kurti tinklalapį domeno vardas yra pirmas, tačiau būtinas pasirinkimas. Įsitikinkite, kad pavadinimas bus trumpas, paprastas ir lengvai įsimenamas, parašomas.

Tobula, jeigu pavyksta gauti domeno pavadinimą, kuriame būtų panaudotas bent vienas raktinis žodis ar frazė. Nors populiarūs pavadinimai greitai išgraibstomi, tačiau visuomet galima naudoti įmonės pavadinimą.

Turinys

Naujas ir originalus turinys yra viena iš svarbiausių svetainių, internetinių parduotuvių ar kitų projektų, dalių. Unikalus turinys naudingas ne tik dėl paieškos sistemų robotų, kurie puslapį identifikuoja pagal tekstą ir raktinius žodžius, tačiau, dar svarbiau, yra vartotojas. Jeigu Jūsų svetainė neturės turinio svertų bus sunku konkuruoti dėl aukštų pozicijų paieškos sistemų reitinguose. Taip pat nekokybiškas plagiatas gerokai sumažina šansus prikaustyti vartotojų dėmesį.

Tad nestebina taip dažnai kylančios diskusijos apie tekstų stiliaus ir kokybės kriterijus. Greičiausiai, vieno atsakymo nėra. Juk ir įmonės skirtingos. Galbūt viena įmonė nori save pozicionuoti kaip solidžią kompaniją, o kita – linksmą ir draugišką vartotojui įmonę.

Svetainės navigacija

Tenka pripažinti, kad net jeigu svetainės pavadinimas ir turinys atitiks visus kriterijus, tačiau bus padarytos kertinės klaidos, kuriant svetainės navigaciją, projektą galima laikyti palaidotu dar jo nepaleidus. Jeigu lankytojui bus nepatogu arba per daug sudėtinga naršyti svetainėje, jis tiesiog nustos ja naudotis. Pirmam vaizdui susidaryti pakanka pirmų dviejų – keturių sekundžių. Jeigu per šią žaibišką laiko trukmę vartotojui nesusidarys įspūdis, kad svetainėje jis ras tai ko nori ir ras tai lengvai, jis tiesiog ją pamirš, kaip Jūs jau pamiršote šimtus kitų puslapių. Kad taip neatsitiktų Jūsų pagrindinis puslapis privalo turėti nuorodas į visus kitus svetainės puslapius. Įsitikinkite, kad lankytojui suprantamos ir aiškios svetainės navigacijos galimybės, prekių ar paslaugų kategorijos (subkategorijos). Įmonės logotipas tradiciškai siejamas su pagrindiniu puslapiu ir įrankių juosta.

Dizainas ir multimedija

Kalbant apie puslapio dizainą, pirmiausiai rekomenduoju klientams – atsisakyti šablonų (arba juos taikyti tik išskirtiniais atvejais). Internete svetainių ir projektų yra milijonai. Didysis jų srautas eina su šablonais, kurie keičiasi pagal madas (įsivaizduokime taip dažnai, kaip vienas kitą keičia metų laikai). Tai nėra gerai. Pirmiausiai, todėl, kad vartotojui kiekvienas svetainės pasikeitimas kelia neigiamą reakciją, nes žmogaus prigimtis nepratusi keisti mėgstamų dalykų (ypač jeigu prieš tai jo niekas neklausė ir nepranešė). Svarbiausia šios įdingos praktikos pasekmė, kad tapsite tik dar vienu projektu minioje. Juk Jūsų tikslas išsiskirti, todėl neverta mokėti milžiniškų pinigų už studento per dešimt minučių parinktus kelis populiariausius dizainų šablonus, kaip pavyzdžius. Jums reikia specialisto, kuris žino ką daro, pažįsta Jūsų klientą ir žino, kaip duoti tai ko Jūsų tikslinė auditorija ieškos.

Kita vertus, nereiktų beatodairiškai vaikytis madų. Tarkim, šiuo metu itin populiarus puslapio „Scroll down” ( slinkimo žemyn) dizaino šablonas. Jis sukuria lengvumo pojūtį, nereikalauja perteklinės informacijos. Tačiau vartotojų tyrimai parodė, kad slinkimo žemyn funkcija vartotoją teigiamai veikia, jeigu visa svarbiausia informacija yra viršuje, nes po kelių sekundžių lankytojui atsibosta klaidžioti akimis po ekraną bandant pagauti vertą dėmesio informaciją.

Multimedija tai dar viena svetainės dalis, kurios geriau mažiau nei per daug. Iš esmės, multimedija turėtų papildyti turinį, o ne atvirkščiai.

Žinoma, svetainės ir jos programinio kodo kūrimo, jos pritaikymo prie paieškos sistemų (SEO optimizavimas), URL, TAG kodai, title ir kt. yra svarbiausios interneto svetainės kelio atkarpos. Šiandien, internetines svetaines kuria beveik visi kas gali ir net kas nelabai gali, bet nori galėti. Linkėčiau nepapulti būtent pas tuos kas nori galėti.

Todėl geriausia ką galite padaryti – kreiptis į specialistą, savo srities ąsą, kuris žino ką daro ir neša atsakomybę už darbo rezultatą. SEOMAN LT.