Facebook reklama

Socialiniai tinklai jau gan seniai yra pristatę rinkai labai tikslingą reklamos sprendimo būdą verslui. Facebook savo platformoje skaičiuoja 1,59 mlrd nuolat besilankančių vartotojų.  Turint omenyje, kad daugiausiai internautų, Lietuvoje, profilį turi būtent šiame socialiniame tinkle ir jį reguliariai lanko, galima drąsiai konstatuoti, kad  Markas Zuckerbergas sukūrė unikalų kelią vartotojo link.

Reklamuotis gali visi Facebook

Reklama, šiuo metu didžiausiame pasaulyje socialiniame tinkle Facebook, tampa vis populiaresnė tarp vartojamojo pobūdžio prekių ir paslaugų. Vis daugiau įmonių bando pasiekti potencialius vartotojus jiems patogiausioje vietoje, patogiausiu metu. Tai gali būti puiki alternatyva SEO optimizacijai, kai reikia greitų rezutatų ir potencialių klientų srauto. Facebook reklama skirtingai nei Google reklama mums leidžia pateikti reiklamą kada mes norime ir kam norime. Taip pat suteikia nemažą įrankių arsenalą sekti reklamos efektyvumui, analizuoti kaip į ją reaguoja auditorija ir prireikus daryti atitinkamus pakeitimus. Tokia reklama mums suteikia progą sužadinti potencialių klientų vartojimo jausmą, o gal ir priminti kažką seniai pamiršta. Galime patys rinktis kokio amžiaus žmonių grupei norime rodyti reklamą, kelintą valandą, kokiai būtent lyčiai reklama skirta.

 

Facebook fenomenas

  • Facebook tinkle galime pasiekti tikslinę savo auditorijos dalį. Tai reiškia, kad tinkamai ir racionaliai parinkę tam tikrus raktažodžius, galime atkreipti lankytojų dėmesį įvairiais reklaminiais skydeliais. Tokiu būdu galima ne tik gerokai sutaupyti marketingui skirtų išlaidų, bet ir plėsti pastovių klientų ratą.
  • Tai ekonomiškai efektyvesnis reklamos būdas, nei tradiciniai metodai. Apart didelio prieinamumo, Facebook sugebėjo integruoti reklamą taip, kad būtų išvengta publikos erzinimo ar reklaminės informacijos pertekliaus. Todėl vartotojai yra imlesni tokiai patraukliai Facebook reklamos formai.
  • Būdų čia reklamuotis yra ne vienas, ir ne du, o kur dar nuolat bevystomi nauji reklamos formatai, kurie suteikia papildomų galimybių. Kai kurie jų nemokami, bet reikalaujantys išmanyti ką ir kaip darai, kai kurie mokami ir gan nesudėtingi, kai tai darai ne pirmą ir ne antrą kartą. Svarbu neapsigauti – vien buvimas Facebook bendruomenės nariu dar nepadaro verslo arba produkto matomu. Juolab, verslui gyvybiškai svarbi tik kokybiška ir tikslinga reklamos kampanija, nes tik sėkminga reklama padės pritraukti, o ne atbaidyti klientą. Juk socialiniame tinkle padarytos klaidos akis bado dešimt kartų stipriau ir dvigubai ilgiau, nes tai vieta kur žmonės komentuoja ir dalinasi savo įspūdžiais.

 

Facebook pritaikytas mobiliems įrenginiams

Didžiausia šių metų naujiena – Facebook reklama užkariauja mobiliuosius įrenginius. Socialinis tinklas pritaikė naujo tipo „Full-width“ (per visą telefono ekraną) informacijos atvaizdavimo būdą mobiliuosiuose įrenginiuose, lietuviškai verčiant iš anglų kalbos tai Drobės reklama. (angl. Canvas ads). Tai reiškia, kad dabar nėra būtina dėti savo internetinio puslapio nuorodos vien dėl to kad norite gražiai ir estetiškai pateikti savo prekės ar produkto pristatymą ar aprašymą. Dabar visą papildomą informaciją: tekstą, nuotraukas, video galima labai gražiai sumodeliuoti ir patalpinti specialiame Facebook puslapyje. Lankytojas paspaudęs ant reklaminio skydelio nebus peradresuojamas į interneto naršyklę, tačiau pačioje Facebok platformoje bus atvertas specialus puslapis su Jūsų įdėta informacija. Tokiu techniniu sprendimu Facebook išlošė ant informacijos užkrovimo greičio tiesiai Facebook paskyroje ir be reikalo neatjungia vartotojo nuo Facebook programėlės.

Galima canvas reklama Facebook platformoje

Kaip verslui prisitaikyti prie pasikeitusios koncepcijos? Pirmiausiai reiktų pasiruošti pakrutinti kūrybines ląsteles ir panaudoti visą interaktyvią patirtį. Pranešimų formatas tampa panašus į momentinius straipsnius, kuriuos spustelėjus ekranas pasikeičia į vaizdo skelbimą ir vaizdo, teksto, video arba CTA („Call To Action“ mygtukas – kviečiantis vartotoją „veikti“) mygtukų derinį.

Coca Cola canvas reklama

Visgi, naujienų algoritmai išlieka tie patys, o tai reiškia, kad skelbimas aukščiausiose pozicijose bus rodomas priklausomai nuo vartotojų įsitraukimo (vidutinis skelbimo stebėjimo laikas yra vos 31 s, sėkmingos ir įdomios reklamos stebėjimo laikas siekia 70s, o tai jau yra daugiau negu minutė – dažnai ilgesnis laiko tarpas, nei reklama televizijoje).

 

Sėkminga video reklama Facebook socialiniame tinkle

Facebook vartotojai kiekvieną dieną peržiūri video įrašus patalpintus socialiniame tinkle, kurių bendra trukmė siekia 100 milijonų valandų. Video įrašai išlaiko didesnį vartotojų įsitraukimą, nei standartiniai tekstiniai įrašai draugams (angl. „post”)

Visgi, video įrašų pateikimas socialiniame tinkle keičiasi. Iki šiol vartotojus taip erzinusį automatiškai įsijungiantį video reklamų garsą vien tik pamačius vaizdo įrašą pakeis automatiniai reklamos subtitrai. Dar daugiau, vartotojai galės pasirinkti su garsu ar be jo stebės video ir nuo to reklamos kokybė nesikeis.

 

Karuselės formato skelbimai

Vis populiarėjanti tendencija – karuselės formato skelbimai. Tai lankstus būdas populiarinti savo verslą arba prekę, parodant kelis vaizdus ir nuorodas viename Facebook reklamos skelbime. Pagaliau galima kurti patrauklų vaizdo įrašų, nuorodų ir tekstų mišinį. Manoma, kad ši reklamos forma pritraukia 10 kartų daugiau lankytojų dėmesio, lyginant su paprastu skelbimo tipu.

Populiarėjanti karuselės tipo reklama

 

Facebook Messenger era ateina

Messenger turi 800 mln aktyvių vartotojų. Iki šiol reklaminiai skelbimai taip ir neprasibraudavo iki jų telefonų, tačiau Facebook žada, kad ši situacija keisis.

Facebook tikina, kad tai netrikdys vartotojų. Nors ir neatskleidžia kaip tai bus pasiekta, tačiau, aišku tik viena, kad šis socialinis tinklas plečiasi ir siūlo vis daugiau, ir daugiau reklamos formų.

 

Konkurencija tarp didžiausių rinkos žaidėjų kaista

Yra daug skelbimo tipų ir Facebook nuolat tobulina reklamos galimybes, laviruojant tarp aukšto vartotojų pasitenkinimo rodiklio išlaikymo ir puikių rezultatų verslui.

Kita vertus, konkurencija tarp reklamuotojų pasiekė aukščiausią laipsnį ir, rodos, tuoj sprogs. Vien pernai verslas išleido 17.08 mlrd dolerių Facebook reklamai ir šie skaičiai sparčiai auga (2015 m. „Facebook” reklamos pajamos augo sparčiau (48,6 proc), nei „Google” (13,0 proc) ). Panašu, kad konkurencija dar didės, todėl svarbu ne tik socialinių tinklų reklamos biudžetas, tačiau ir tiksli strategija. Kaip minimaliomis sąnaudomis pasiekti maksimalių rezultatų?

Tai gali padaryti tik patyrusių ekspertų komanda, kuri padeda:Facebook reklama

  • Iš milžiniškos auditorijos išskirti tik potencialius klientus ir priomones jai pasiekti. Gyvybiškai svarbu reklamą nukreipti tik į tikslinę auditorijos dalį.
  • Administruoti Facebook paskyrą, atsakinėti į žinutes, komentarus.
  • Specialistai analizuoja gaunamus reklamos rezultatų duomenis.
  • Optimaliai sumažinti reklamos išlaidas.
  • Padidinti reklamos efektyvumą.
  • Stebėti visą reklamos kampaniją ir prireikus staigiai sureguoti (Kiekvienas marketingo studijų pirmo kurso studentas patvirtins, kad sėkminga reklama – operatyviai ir tiksliai suvaldyta netikėta situacija bei užtikrinta sklandi komunikacija).

Mes kasdien dirbame su Facebook reklama, nuolat tobulėjame ir sekame socialinių tinklų marketingo naujienas, todėl galime pasiūlyti efektyviausius patikimos reklamos sprendimus.